Framsteg inom modellvärlden! eller ... ?

Jag har blivit överraskad på sistonde av folk som är lite "grova" eller ja , större än en modell vanligtvis brukar vara som är med och gör modelluppdrag , mest i "Americas next top model". Alltså possitivt överraskad!   Tycker det är superbra att alla tjejer får uppfylla en dröm oavsett storlek. 

MEN , idag kollade jag på en uttagning till "Americas next top model". Då kom det en tjej som var ganska stor , och hon sa att hon tyckte själv att hon passa bra som en "+ Modell" , som dom kallar det för dom större,. Men då sa käraste Tyra Banks att hon var för smal för att vara + modell och för stor för att vara bara modell. Då blev jag rasande. Då spelar det ju ingen roll att man ger dom större en chans. För om inte ALLA har möjlighet att bli modell (inom vissa gränser förståss , det finns måttor på hur stor man får vara , men det säger väl sig självt , man måste ju vara fräsch) så är det lika bra att köra med en pinnsmal kropp utan knappt några kurvor. Nej alla från modell smal till + modellernas största storlek ska då ha chansen att bli modell tycker jag! 
Tyckte så synd om den där tjejen som stod där och var mitt emellan , men var så inställd på att detta skulle gå igenom för hon hade ett fint utseende och en +modells kropp , men nej , då räckte inte det.

Tycker det är diskriminering på hög nivå , och dessutom säga det i TV då miljontals människor ser på!
Men jag antar att det är det folk är ute efter att se när det gäller dessa program , jag tycker också det är kul att se , men det är inte kul att se hur självförtroendet försvinner hos de stackars tjejerna när juryn säger att dom inte duger , inte är tillräckligt det , eller tillräckligt det etc.

Hur tycker ni om det här ? Tycker ni det är okej , och att dom som åker på audition tar den risken ? eller tycker ni lika som jag att alla borde få en chans ? 

Kom med era åsikter!

kommentera mitt inlägg här :)

ordet är ditt , kom med din mening :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0