Nyårskvällen - sammanfattning

Tänkte berätta lite vad vi gjorde igår. Egentligen var det en helt vanlig kväll där vi hade supertrevligt som vanligt :)

Först gjorde vi oss i ordning och så , sen satte alla sig till bords och jag och Tomas serverade förrätten som bestod av;
ett litet rundt tunnbröd inte större än 15 cm i diameter som heter "umgås" på där la vi hemmagjord kaviar och majonäs , på det la vi kalla laxbitar och tillslut på toppen kräftstjärtar. Hur gott som helst , rekomederas! :)

Sen serverade mamma och Therese varmrätten som var kalkon med stuffing och en potatismosgratäng med rödvinssås coh kalkonsky med broccoli och rosenkol. riktig nyårsmat! :)

Efterrätten blev serverad av Katrine, henriette och Victoria. Det var, som det heter på norska, Kromkake som var formad som en blomskål på nått sätt med maräng och vaniljvisp och bär i. det var också jättegott , så det var verkligen en lyckad nyårstrerätters!

Sen som jag skrev igår var det bordshockeyturnering efter middagen , vet inte riktigt vem som vann men kul var det iaf : )

När klockan närmade sig tolv gick vi ut och tog med glas och champange. Roger,Moa, Erik och Victoria tog på sig badkläder och satte sig i karet. Vi andra samlade oss lite runt. När klockan blev tolv small det i champangeflaskan och i pommacflaskan och fyrverkerierna lyste upp hela himlen. Vilken stämning det var att stå och dricka POMMAC (:P) och se på fyrverkerier. En helt perfekt nyårsafton vill jag säga!

Sen sist meninte minst så kommer jag rabbla upp alla som var här igår och gjorde kvällen så bra som den blev :)

Moa eriksson
Erik Eriksson
Victora Sörensen Eriksson
Kajsa Eriksson
André Eriksson
Katrine Lie
Trude Lie
Roger Eriksson
Henriette Haugli Halvorsen
Tomas Johansen
Theres Sjöstedt
Och sen jag , Kamilla Lie

kommentera mitt inlägg här :)

ordet är ditt , kom med din mening :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0