Vad är det med alla ?

Här är en kommentar som jag fick på mitt förra inlägg : "Om man läser det du skrivit så tänker man genast "här är en tjej som vet vad hon vill och står för väldigt bra saker!" men så bläddrar man lite längre ner och där ser man en bild på dig posande, med världens minsta mage, i bikini! Det verkar lite som att du står på två sidor?"

Alltså! va ? :O  jag menar , tror folk att alla som är smala har anorexia eller nödvändigtvis bantar? Jag är naturligt smal och har faktiskt inte så lätt för att gå upp i vikt. Jag stöttar inte på något sätt att det är okej att svälta sig själv eller att alltid sträva efter det man tror är "perfekt". För att inte stötta detta måste man väl inte vara tjock eller så ?  Jag äter när jag är hungrig och kan även unna mig kakor och sånna sötsaker om jag vill det. Däremot säger jag inte att jag äter onyttigt. Jag är en hälsosam människa , men jag bantar INTE! jag vill vara hälsosam för att ta hand om min hälsa och för att få ett längre och sunt liv! Jag tränar också för att det är nyttigt för kroppen att få lite motion. Det viktiga är att jag gör inte detta för att gå ner i vikt. Jag tycker det är fruktansvärt att folk svälter sig själv och inte mår bra över sig själv. Man måste lära sig att tycka om sig själv och till och med älska sig själv! 

Usch , jag blir så frustrerad av sånt här. Jag står på en sida , och jag anser att det är den rätta sidan , för alla som kan tänka och har en hjärna tycker väl att det låter bättre att "man ska äta när man är hungrig och inte tveka det minsta"
 än att "man ska svälta sig själv och försöka dra ut på tiden så mycket som möjligt för at undvika mat , max en macka per dag typ". ??????   Om det är någon som tycker det andra alternativet var rätt så säg till , jag vill gärna veta vad ni har för åsikter. varför det är rätt att avälta sig själv.

En sak till måste jag tillägga. Jag är för att människor ska må bra och va bekväma med sig själva och ha bra självförtroende. Är man överviktig och man inser att man måste gå ner i vikt för hälsans skull och för att må bra så tycker jag det är okej att banta , OM man gör det för hälsans skull och om det gör att man mår bättre , men det är stor skillnad på att svälta sig själv och banta för att man ska må bättre. För tro mig , man mår absolut inte bra av att svälta sig själv!


kommentera mitt inlägg här :)

ordet är ditt , kom med din mening :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0