Impulstankar

Nu är dagen över. tråkigt.. Jag har haft en jätte bra dag! Känns jättetråkigt att den är över. Jag brukar inte känna såhär men nu på senaste tiden har jag sysselsatt mig själv  med roliga och nödvändiga saker. När jag tänker efter så är det en utmärkt terapi jag gör för mig själv. Jag har alltså gått i terapi omedevetet , och det är jag som är psykologen! otroligt. Tänk att jag vet vad jag behöver på ett omedvetet konstigt sätt. Nej nu blev det krångligt. Jag vet iallafall att det jag gör nu får mig att må bättre, därför ska jag forstätta! Och vad jag gör för att må bra vet jag inte , eller jo , ni vet att man kan tänka , "åh , det där skulle jag gjort, gud va skönt det skulle vara , men nej , det går inte , jag måste göra det och det och det och det etc......." När jag får upp en tanke i huvudet som säger "det där borde jag göra" då gör jag det! Inga funderingar , det är bara att göra det direkt! jag har inte suttit framför teven en enda gång idag förutom 90210. Det är rekord för mig, jag har alltså varit sysselsatt på mina impulstankar. Det känns jättebra! Det är en utmärkt terapi för mig.
Det är det som är så dumt med skolan just nu, med tanke på omständigheterna. Nu har jag äntligen hittat ett sätt som får mig att må mycket bättre , men så kommer skolan in i bilden och förstör allt. Är jag i skolan och får en impulstanke (ah , jag döpte det till impulstanke) så kan jag ju inte utföra det eftersom jag har andra saker som ska göras i skolan. Ja , jag vet , det kallas vardag och alla människor har en vardag, men jag vill inte ha vardag just nu , jag vill må bra igen. det förtjänar jag väl?

Nu ska jag läsa systrar i jeans.

Go natt!

kommentera mitt inlägg här :)

ordet är ditt , kom med din mening :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0