det är ett gott land


Tänkte kort dra en kortupdate om vad som hände på Gotland, var ju debut för mig på ön.

Första dagen gick vi inne i Visby centrum och blickade på alla härligheter i de gamla gatorna som är förvarade sedan flera hundra år tillbaka, magiskt.

Men vänta nu, nu håller jag faktiskt på att utelämna en rolig grej. Påväg mot muren som så fint är uppställd runt staden blir vi haffade av sofis modes summerteam. De berättar om tävlingen som de kallar "stylistjakten" och vill gärna att vi deltar. Det är en chans man inte vill missa så där hängde vi i ett par timmar och resultaten blev strålande! Kan visa er ett smakprov senare...

Andra dagen åkte vi till pippilandet (som jag vill att det ska heta) men till min besvikelse heter det "kneipbyn", där höll vi hus i regnvädret hela dagen och blickade in i självaste villavillekulla.

Tredje dagen tog vi vårat pickpack och bilade mot söder och fikade i en trädgård lika idyllisk som ett engelskt palats trädgård, innan vi pickpackade upp tält och slog läger vi havet.

Fjärde dagen kan ni då förstå att gick ut på att bila tillbaka och se alla uråldriga fenomen som Gotland bjuder på.

Femte dagen tog vi en riktig semesterdag och passade på att åka till en himla fin strand när vädret ändå tillät det, regn hela veckan hade ju inte varit en höjdare.

Sjätte dagen gick vi upp tidigt och begav oss till lummelundagrottan där vi blev guidade långt under jorden.

Sjunde dagen var det raka vägen mot färjan som skulle ta oss till fastlandet och på hemvägen gjorde vi ett stopp på IKEA där vi köpte en jäkligt nödvändig grej till mitt rum som ni ska få se senare!

Och angående bilden så tar jag till uttrycket "en bild säger mer än tusen ord", för den här bilden säger precis vilket humör vi var på den nästnästsista kvällen. Jag lovar att inte någon som gick förbi inte undrade vad vi hade tagit under kvällen


kommentera mitt inlägg här :)

ordet är ditt , kom med din mening :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0