se upp


Back to purple nails.

Alltså jag är ganska upprörd nu! skulle precis till att logga in på blogg.se när jag skymtade en bloggtitel "14 år och gravid, ung mamma" (eller något liknande). Jag blev ju självklart nyfiken och kollade igenom den här bloggen, och bloggtiteln verkade inte ljuga, för på bilderna var det en liten tjej med en himla stor mage. Höggravid i vecka 37, 14 år, är det ett skämt eller? Vart håller dina föräldrar hus lilla flicka.

Jag vill har barn, jag vill jättegärna ha barn, det är min högsta önskan, men det är inte aktuellt förän om 10-15 år. Innan det ska jag leva mitt liv och uppleva saker och samla på mig kunskaper och erfarenheter och upplevelser som jag kan dela med mig av till mina barn, och lära dem och stå på sina egna ben. Hur kan man ge sitt barn en bra och stadig uppväxt om man själv är ett barn och inte har några erfarenheter?

Och den tiden då hon är småbarnsmamma och ganska låst till det, DEN TIDEN kommer hon att vilja ta igen i ett annat skede i livet, förmodligen när barnet blivit mer självständigt, och hur fräckt är det att ha en mamma som lever tonårsliv?
Som förälder är man skyldig att ge sina barn en bra uppväxt, och det gör man inte som 14-åring.

Nej, jag brukar inte lägga ner den här typen av energi på andra, men sådana saker som det här gör mig illamående och riktigt upprörd.

 Hoppas att alla ni som läser det här och har hela livet framför er, är kloka och förståndiga och väntar lääääänge med att skaffa barn.


kommentera mitt inlägg här :)

ordet är ditt , kom med din mening :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0