jag längtar


En bild jag tog en härlig höstdag i Oslo för ett år sedan

Sitter här och laddar inför den kommande veckan, ska nog alldeles strax krypa till kojs. Kommer nog behöva mycket sömn för att orka, har insett att det inte kommer finnas en sekund över till någonting som heter fritid den här veckan.
Känns så himla ovant. JAG, jag som är den där lata tjejen som strosar runt i mjukisbrallor och allt är allmänt chill, inga måsten, inga krav, tar alltid de lätta vägarna för att belasta mig själv så lite som möjligt. NU, nu är det andra puckar, och jag gillar det! Man får verkligen en känsla av att man lever, man uppskattar de stunder man faktiskt får vila och ta hand som sig själv. Man uppskattar då man får lite tid över, det gjorde jag inte förut.

Dock börjar jag känna att jag längtar för mycket åt olika håll. Jag längtar efter min släkt, jag längtar efter min pojkvän, jag längtar efter farmor och farfar, jag längtar efter lite miljöombyte.

Jag längtar efter nästa helg, då jag tar mitt pick och pack, far ner till Göteborg, pussar min pojkvän dyngsur, sover en natt, går ombord på ett flygplan och gör mig förtjänt av en underbar mini-semester i London.


kommentera mitt inlägg här :)

ordet är ditt , kom med din mening :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0