köttfärsbiffar och korvmiddag

God kväll,
 
Så har ännu ett dygn passerat. Har haft en skön ledig dag idag. Bara slöat och segat och fixat lite praktiska saker. Passade även på att experimentera i köket (är inte naturbegåvning, snarare tvärt om, öva öva öva..). Idag blev det hemgjorda köttfärsbiffar, och måste säga att det blev HELT OK. Köpte köttfärs på affärn, knådade ihop 800gr med två ägg, salt och peppar och gjorde åtta mellanstora biffar. Innan stekning tryckte jag ner hackad paprika, lök och tomat. Serverade som ovan, smetade lite philadelphia på biffarna! Så då har jag lunch för hela veckan, massa tid sparad.
 
Annars så har jag ganska precis kommit hem efter korvmiddag och kaffe med tjocka släkten. Supermys.
 
NU är det kvällste och tv, imorgon är det vardag igen

kommentera mitt inlägg här :)

ordet är ditt , kom med din mening :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0