speciellt


Jag fick en väldigt speciell känsla när jag såg denna bilden, helt ovetande, på facebook idag.

Den här bilden blev tagen i mitt barndomshem igår. Fönstret på bilden var fönstret som fanns i mitt dåvarande rum, rummet jag har växt upp i, där jag hade mitt rum tills jag var nio år gammal. Ni ser väl vad som står/har stått? Hur som helst var det en liten tjej på 5-6 vårar vid namn Kamilla Lie som så stolt satte upp dessa hemgjorda, gula bokstäver på sitt fönster tillsammans med en balong, ett hjärta och ett löv. Jag kommer ihåg det som om det var igår! Huset blev sålt för ganska många år sedan, och det har ju bott människor i huset under hela tiden, som inte har någon anknytning till oss alls. Är det inte sjukt speciellt att detta finns kvar på "mitt" lilla fönster?

Bilden blev tagen av en vän till husets nuvarande ägare som också är bra vän med mammas lillasyster och jag har även hejat på henne et par gånger, antagligen därför hon lade upp det på facebook, för LITE speciellt är det allt.

Nu längtar jag tillbaka dit, det sitter ju sjukt mycket i väggarna och mycket av dessa minnen väcks i samband med bilden. Menmen, livets gång, förändringar måste till ibland!

Godnatt


kommentera mitt inlägg här :)
Postat av: mamma

litt vemodig blir man faktisk!

2011-08-11 @ 15:35:32

ordet är ditt , kom med din mening :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0