Onsdag - våffeldagen!

God morgon på våffeldagen allihopa!

Varför heter det våffeldagen, finns det någon speciell historia?

Jag sitter i alla fall och äter frukost och ska snart bege mig till bussen. Har ju som sagt nationella nu på morgonen, får se hur det går då, hoppas vi får ett lätt ämne att skriva om!

Biologiprov har jag också idag, önska mig lycka till!

Får se om jag har tid att uppdatera i skolan. Annars när jag kommer hem ikväll, jag ska nämligen gå övertid idag, vi har dans sista och idag ska vi få hjälp av en riktig danslärare och hon kunde inte komma förens halv fyra, då vi egentligen slutar, så ja, vad gör man inte.. Kommer nog förhoppningsvis hem runt sex!

Ha en jättebra dag i solskenet!

kommentera mitt inlägg här :)
Postat av: Linn

Jungfru Marie Bebådelsedag, Herrens bebådelse, firas den 25 mars, nio månader före jul, för att högtidlighålla att Jesus "blev till" i Marias sköte. Jungfru Marie bebådelsedag handlar om hur ängeln Gabriel bebådade (förutsade) Jesu födelse.

Förr kallades denna dag, som var en helgdag, för vårfrudagen efter titeln vår fru för jungfru Maria. Vårfrudagen har i folkmun omformats till våffeldagen, vilket gett upphov till seden att äta våfflor denna dag.

:)

2009-03-25 @ 16:37:16
URL: http://liinn.blogg.se/

ordet är ditt , kom med din mening :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0