Hjärtat åkte fan helt upp i munnen på mig , har inte varit så rädd på länge!

 Jag och farmor sitter uppe i köket och småpratar litegrann , Katrine var nere i källarn själv. Plötsligt skriker hon hysteriskt och ropar att vi måste komma ner , jag kollar mot källartrappen och ser världens fetaste rök som kommer upp för trappen , jag kutar ner och hela rummet är fyllt med massa rök och mina ögon svider efter bara några fåtals sekunder.
Katrine står där nere panikslagen och jag säger åt henne att krypa fram till trappen så hon inte får i sig mer rök. Jag går också ner mot golvet och börjar krypa runt för att titta om det är någonting som brinner och farmor håller på för fullt att öppna föstren som sitter uppe vid taket så hon hade svårt att se och andas riktigt.
Jag ser att det är eld i öppna spisen och att röken kommer därifrån.

Katrine hade nämligen gått ner för att tända och sen hade hon glömt att öppna spjällen så det slutade med att hela huset blev rökfyllt och fyfan va det lukta skit efteråt.
Det var läskigt också eftersom jag verkligen kände att röken trängde in genom näsan och munnen och ner i lungorna och det var så äckligt för jag fick liksom ont i hela bröstet på nåt vis , och lika att man fick så ont i ögonen att man bara ville stänga dom och lägga sig ner och sova.. Så det lär väl hänga ihop på nåt sätt , det här med rökförgiftning. För röken gör att man får ont i ögonen att man bara vill stänga dom , man blir också trött , därför är det lätt att somna om man har vart i röken ett tag , sedan tränger den ner i lungorna och sen vaknar man aldrig mer..

Jag har aldrig förstått hur man kan bli förgiftad av rök , men nu gör jag verkligen det. 
Och tänk en sån här liten sak då , mot alla jättestora bränder här i världen , så var ju det här ingenting , och jag reagera så mycket.

MAN SKA HA RESPEKT FÖR ELD OCH RÖK!


kommentera mitt inlägg här :)

ordet är ditt , kom med din mening :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0