ny energi i form av ett fall

NU ÄR VINTERN HÄR, ta i trä***

Hejsan hoppsan! Det var riktigt riktigt länge sedan jag kom hem så tidigt från skolan. Var hemma redan vid 4! De senaste veckorna har det handlat om att jobba till 7-8 varje kväll, så det här uppskattas enormt!

Är på lite extra gott humör idag då vi igår kväll fick skåda den första snön som föll, otroligt energigivande!
Nästa vecka ska vi till Vemdalen och åka skidor en hel vecka, jag längtar enormt.

Nu ska jag skriva ett presentationsmanus, på torsdag tävlar jag och Amanda i finalen om bästa logotyp i Dalarna då vi kommer göra en kort företagspresentation, wish us luck!

Hoppas ni mår bra:)

dagens

dagens dagens, boots utbytta mot dr martens

mys dag

mysfika med mor och syster under eftermiddagen

Hej på er! Idag har vi påbörjat monterplanering inför julmässan till helgen, kul med lite nytt.

Utvecklingsamtal och träning stod också på schemat och i mellantiden tog jag, mamma och Katrine ett mysigt kvällsfika!

Imorgon fortsätter UF arbetet för fullt, och resten av veckan bjuds det på lite kurser och annat kul! Det går så det susar faktiskt, känns riktigt bra!

Kika gärna in på vår Active blogg för mer uppdatering, samt gå in på facebook.com/activeUF och gilla vår sida!!

bildbomb London nr 3

Frukost på Pret Market

Promenad mot camden längs The Regent Canal

På vägen träffade vi dessa filurer, varav den ena flög/simmade runt och bet de andra i rumpan. Helt allvarligt, när han hade bitit den ena fortsatte han till den nästa och så höll han på tills alla hade fallit offer för näbben. Sjukt roligt. Som ovan reagerade dem när han högg! Den galna ser du till höger i bild.

I kanalen låg det massa ruttna kanalbåtar där människor som inte hade det så bra ställt bodde, hemskt.

fy, kolla vattnet, fresh

Inte det första stället jag skulle valt att bosätta mig på

Anlände till marknaden i Camden

fint

En aning fräschare kanalbåtar

Sådär, det var början av dag 2, resten kommer soon

lördagsfrukost

dagens frukost bestod av smoothie, smörgås och proviva tillsammans med ensam mamma söker, lördag var det

Hej på er! Bloggen är så lidande i dessa dagar, JAG VET, och jag tycker det är jättetråkigt, men tiden finns verkligen inte.

Den här helgen varvar jag ner en aning, behöver det för att ta nya tag! Hoppas ni mår bra och att allt rullar på mer eller mindre som det ska! Tänkte bomba er med lite fler London bilder idag också, sounds good?

ses!

London bildbomb numero 2

"Tjena ska vi leka"

"ja vi leker följa John"

FIN! Kolla backslicket, haha!

Big Ben!

Så jäkla mäktigt! När vi kom till Big Ben fick vi erfara riktigt London-väder. Från att vara strålande sol slog det om på en halvminut till vräkande regn med regndroppar stora som bollar! Det var, tro det eller ej, också häftigt!

SOHO at night

Fish and chips middag på en mysig pub

Det var resten av bilderna från första dagen i London! Resten kommer inom kort:)

white swan

en av de bästa bilderna från London. Alla djur som fanns i parken vi lunchade i första dagen var så tama

London Halva dag 1 BILDBOMDB

Vårt mysiga hotellrum!

Frukost under Tower Bridge i 17+ och strålande sol, underbart.

vi påbörjade vår promenad längs The Thames mot BIG BEN och lämnade vackra vyer bakom oss

Hösten var knappt kommen till London

Vi fortsatte vår vandring mot Big Ben och kom till St Pauls Cathedral

happy happy happy

London måste ha de fränaste taxibilarna, om annat säg?

nu kommer David säkert tycka att jag är jätte töntig, men jag tyckte den här var så puttinuttig:))))

Skylten kopplat till attraktionen, ganska kul

Den här lilla filuren välkomnade oss in i en jätte fin park som jag sorgligt nog har glömt bort vad heter, och det var inte Hyde Park som så många tror/har trott

London Eye

Nu avslutar vi första bildbomben. Jag har så sjukt mycket bilder!! Hittills har ni bara fått se halva av den första dagen så ni har mycket att vänta er. Nu ska jag ta kvällen innan jag stupar!

höst break

frukost i solen, långa vandringar, big ben, tower bridge, Oxford Street, SOHO, London eye, Marknad i Camden, The Thames, hotel St Athans... London var fint. Kommer en mer ingående update inom kort, jag har haft två sköna semesterveckor med avslut i Oslo/Kongsvinger och släktmys!