stå upp för den du är!

Jag läser blondinbellas blogg varenda dag. Jag tycket verkligen om hennes blogg , den är intressant och rolig och ja , det är aldrig tråkigt och kika in där och läsa hennes senaste inlägg.

Hursomhelst , hon skriver inte mycket om det , men då och då nämner hon att hon utsätts för påhopp från media och olika företag och massa andra. Dom anklagar henne för att vara en dårlig förebild eller att hon annonserar om olika produkter i inlägg och får betalt för det i hemlighet osv.
Jag kan tänka mig att hon får många elaka och spydiga kommentarer och folk skriver fula saker om henne i sina bloggar osv osv.

Jag förstår inte hur hon hanterar allt skit? Hur står hon fortfarande på benen ?
Detta bevisar verkligen att hon inte tar skit överhuvudtaget och är en otroligt stark människa med mycket bra självförtroende , hon tror verkligen på sig själv! Jag menar hon är bara 18 år gammal. Ingen vanlig arton åring skulle klara av så mycket skit som hon får i sin vardag , det krävs en väldig styrka för att kunna hantera det. Det beundrar jag något så fruktansvärt. Tänk att bara stänga ute allt skit man får och bara ta till sig det possitiva? Det är en väldig bra egenskap som många av tonåringarna ( speciellt tjejer) idag inte har. Det är så typiskt att man bara ska se det dåliga hos sig själv. Folk ger dig en komplimang, vad gör du ? Jo, du hör vad männsikan säger men du tar inte till dig det , du tänker "Äh , så säger den bara för att vara snäll , det stämmer inte i alla fall". Yeah that's real life! Så ska det inte vara! Men sen , när någon ger dig en ful kommentar som "vilken ful näsa du har" då tar du verkligen till dig det och det första du gör är förmodligen att gå til en spegel och studera din näsa. Varför inte vända på alltihop. När man får en komplimang som "Vilka fina ögon du har", ta då till er det och tacka människan och må bra av det! Om man tar till sig en komplimang så kan man leva på det i flera dagar!  Ja , just det , sen om du får en ful kommentar som "du har en ful näsa", varför inte tänka då " äh , så säger den bara pga av sjalusi. Jag har inte en ful näsa , om jag hade en ful näsa skulle inte människan bry sig, men nu verkar ju den tycka min näsa är speciell eftersom den absolut måste kommentera den. Antagligen så är den inte nöjd med sin näsa men då för att må bättre över sin egna näsa har den pekt ut min näsa för att den var speciell men då har den känt ett så fruktansvärt avund så då blir den arg på sig själv och sen för att må bättre måste den slänga en spydig kommentar. Så detta var bara ett sätt att säga "Vilken fin näsa du har , jag vill också ha en sådan."  Är det inte mycket bättre att tänka så?


Det är nämligen så att de människor som är osäkra på sig själv , det är dom som gör påhopp och är taskiga och dumma på andra. Alltså , dom är så osäkra på sig själva att dom måste kommentera andra taskigt för att må bättre över sig själv.

Va stolt över dig själv! Du är unik och ingen annan är som dig och folk kommer alltid gå och studera andra människor och jämföra med sig själv , det kommer vi inte undan, men stå upp för den du är, va stolt, framhäv det possitiva hos dig själv och andra i din omgivning. Av egen erfarenhet så vet jag att genom att ge andra i din omgivning komplimager får man bättre självkänsla och man blir nöjd med sig själv , man känner sig snäll och bra helt enkelt!

Så ni som känner er utpekta och känner att folk pratar bakom eran rygg, dom som pratar om er och viskar och vad dom nu gör , dom är bara osäkra på sig själva och är garanterat avundsjuk på någon av dina egenskaper, annars skulle dom inte bry sig!

Ja alltså mitt budskap ; Ta inget skit! Stå upp för den ni är och var stolta över er själva, man är bra som man är och alla är lika mycket värda!


kommentera mitt inlägg här :)
Postat av: emma

svar:

tack så mycket, :)

2009-02-15 @ 23:55:43
URL: http://sommarfreak.blogg.se/
Postat av: pouss

bra sagt tjejen! :)

2009-02-16 @ 00:23:31
URL: http://pouss.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Svar: Tack, kul att du gillar min blogg!

2009-02-16 @ 06:59:28
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/

ordet är ditt , kom med din mening :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0