Be nice

Idag blev det en sanbbis till skolan bara. Hde tre lektioner sen åkte jag hem. Ska nämligen åka till Norge om ungefäer en timme :)

Tänkte påpeka att det finns så många olika busschaufförer! Vissa sitter helt tyst och är nästan blyga. Andra är sura och griniga och nästan blänger på en när man kliver på. MEN! Idag när jag åkte hem från skolan tror jag att jag fann en chaffis så som alla buschaffisar BORDE vara! :O Han var så hemskt trevligt , han pratade med alla och kom med snälla och lite små lustiga kommentarer. När man klev på så sa han HEJ med ett stort brett leende. Det är sant , sådana männsikor gör en på bra humör! Busschaufförer ska vara GLADA , inte SURA. Dom ska vara trevliga och kanske sitta och prata med de gamla penssionererna som sitter längst fram som så gärna skulle vilja växla några ord med denna chauffören. 

Jag måste ju försvara dom och säga att såklart beror det ju på vad man har för passagerare i förhållande till vilket humör man är i , och framför allt blir i. Som tonårskillar som ska jävlas och plinga när dom inte ska av så det blir onödiga stoppar osv. Då blir väl vem som helst förbannad , men en busschaufför ska iaf ha ett stort leende på läpparna från början och vara glad och trevlig och försöka ignorera alla barnsliga pojkar ;)

Men han som färdade hem oss idag var riktigt trevlig och jag blev superglad av att se en så glad människa :)

kommentera mitt inlägg här :)

ordet är ditt , kom med din mening :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0