Kom ihåg att stretcha!

När man tränar så jobbar musklerna. Dom krymper då för att kunna bygga upp sig bättre. När du är färdig med träningen är det viktigt att du stretchar riktigt! Då drar du nämligen ut musklerna ogen och du undviker att bli stel och få stora klumpiga muskler. För er som vill ha stora klumpiga muskler är det ju en annan sak, men tänk på att det är väldigt osmidigt att vara stel. Tänk på att stretching drar som sagt ut musklerna och då får man långa, smidiga muskler och man blir även vig, vilket gör dig ännu smidigare!

Så kom ihåg att strecha VARJE gång!

Förut stretchade inte jag. Jag tyckte det var slöseri med tid. Men jag märkte sen hur otroligt stel jag hade blivit. jag som höll på med gymnastik förut. Då kunde jag göra allt , jag var vig som en akrobat. Jag gick ner i slitt,spagat, alltså ja , jag gjorde allt! Så efter varje träningspass stretchar jag, och jag har blivit betydligt mycket vigare! Man är mer rörlig och som sagt smidig!

kommentera mitt inlägg här :)
Postat av: nadja

ja visst är det så. du har helt rätt! jag har också blivit mycket vigare av min träning samt stretching. kan snart gå ner i spagat (a)

2009-03-09 @ 16:55:52
URL: http://nadjadeluxe.blogg.se/

ordet är ditt , kom med din mening :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0