Trevligt?

Vi bor granne med en av kyrkogårdarna här i Äppelbo. Jag har aldrig tyckt att det har varit obekvämt eller så utan det har varit helt okej, eftersom själva platsen är fin. Men det har i alla fall alltid varit en stor häck runt kyrkogården så man inte ser rätt in till alla gravstenar och så. Men nu plötsligt har dom tagit bort den häcken för att en grav stod ltie utanför och de anhöriga ville inte att den skulle stå så själv och så utanför. Okej, jag kan förstå dom, men ändå inte.

Nu är jag lite grym, men människan som är nergrävd är faktiskt död och kan inte märka någon skillnad på om den står själv eller med andra gravar. Och vi som är grannar med kyrkorgården tycker absolut inte att det är trevligt att se rätt in i massa gravar när man kollar ut genom fönstret, jag tycker inte det är okej att bara ta bort häcken på det sättet, man borde i alla fall prata med grannarna först!

Som idag, då var det begravning där. Och varje gång jag kollade ut gonom fönstret såg jag bara en massa svartklädda, sörjande människor. Jag vet inte hur ni känner, men jag blir i alla fall sorgsen av det. Bara tanken på en begravning gör mig sorgsen, och då gör det inte saken bättre om utsikten från fönstren i vårat hus är begravningar och gravar och kyrkogård och ja, ni fattar.

Jag kanske överreagerar, men jag tycker att det är fel att dom gör så utan att prata med oss först!

kommentera mitt inlägg här :)

ordet är ditt , kom med din mening :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0