grief


Den här bilden togs i Oslo för lite mer än ett år sedan, och det jag genomgick då är obeskrivligt. Dagen innan denna bild togs fick jag beskedet att min pappa hade gått bort. Det var det tyngsta beskedet jag någonsin fått. Känslan av att förlora någon du håller kär går inte att föreställa sig om du inte har upplevt den, den är TOM. Innan jag upplevde detta trodde jag att man låg och grät dygnet runt ända tills man kom över det, men nu vet jag att allt går i vågor. En halvtimme efter jag fick beskedet kunde jag sitta och skratta. det har ingenting att göra med att jag tycker det som hände var roligt, nej det är för att alla reagerar på olika sätt och sorgen kommer i vågor. En dagen är aldrig den andra lik! Jag har också lärt mig att jag ALDRIG kommer komma över detta. Tomrummet kommer alltid finnas inom mig, men jag sörjer inte varje dag. Jag tänker varje dag, men jag sörjer inte. Sorgperioderna är upp och ner.

Jag vill säga till alla som upplever någon sort av sorg nu att aldrig ge upp hoppet! Hur hopplöst det än känns så kommer det alltid ljusare tider.

Jag tyckte allt var hopplöst
nu mår jag BRA


kommentera mitt inlägg här :)

ordet är ditt , kom med din mening :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0