kreativt i stugan

Gaaaaah, äntligen! Ända sedan mitt förra inlägg har internetet varit helt off. Lite irriterande, men jag har faktiskt haft lite plock för mig! Jag har nämligen påbörjat lite förändring på två jackor. Jackan nedan har jag användt en gång och har aldrig riktigt tyckt om den, dels för att den har varit för stor, så då tänkte jag att varför inte fylla ut den med lite fårullstyg? Så jag hittade lite "fårull" och nu har jag alltså ägnat dagen åt att mäta, göra mönster, klippa ut tygbitar och fästa tyget på jackorna. Nedan har ni ett nästan klart resultat av ena jackan;


före...


.... och efter!
Snyggt va? Jag är sjukt nöjd! Som sagt så sitter den bara fast med nålar än så länge, haha, såg nu att det även skymtar fram en hårnål där till höger. Men det är förstås bara tills vidare, ska nog sy fast det på riktigt imorgon =)

Jag har ju sedan i Augusti velat ha en skinnjacka med fårullskrage, så jag har provat den som finns på Lindex några gånger, men den sitter så blä på att det finns inte ord, så jag har lagt det lite på hyllan, men det här blev ju hur bra som helst, utan att betala ett enda öre ;)

ps. Den andra jackan får ni se när den är mer "fullbordad"!


kommentera mitt inlägg här :)
Postat av: Julia

Gud vad du är kreativ! Det blev ju skitsnyggt :D

2010-10-03 @ 09:33:58

ordet är ditt , kom med din mening :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0