jämtland


Fjällstation storulvån

Blåsigt på första toppturen (tog inga bilder på andra toppturen i och med att man inte såg skillnad på snö och himmel och att man bara såg några få meter framför sig, sjukt)

Fina tjejor i tält

eyebrow



matlagning

Fulaste mössan

kortspel på kvällen, alla i ett tält

Topptur nummer tre, denna dagen var det så sjukligt fint väder


Lite lurig bild, man kan ju tro att vi har nått toppen, men det har vi inte, låtsades lite



vackert

Isac gillar att luncha i underläge


NU är vi på toppen, bara ett härligt åk ner kvar. Och tro mig, det var sjukt härligt att åka ner i detta fina väder och den fina snön.

Det har var nog den godaste fika jag någonsin intagit, tänk er att man sovit ute en halv vecka och lagat torr påsmat som blir kall innan du hinner sätta i gaffeln, endast uppvärmt snövatten osv, sedan kommer man in från en lång topptur, man är slut i kroppen, får äntligen komma in i värmen och sätter sig ner på rumpan och käkar en fet chokladboll som är den godaste du någonsin smakat och dricker en stor kopp med kaffe som också är det godaste du smakat, ja, bilden ger mig lite lyckorus.

Vi kom in från toppturen vid ungefär halv ett, så resten av den dagen grävde vi oss sittplatser i en snöhög och la dit ett liggunderlag och solade våra näsor i tre timmar. Helt underbart!
nedan följer lite bilder från den eftermiddagen, som enligt mig var den bästa.





Klas som vann tävlingen fulast mössa vann klättring på naturssten inne på fjällstationen

Middag inomhus, obeskrivligt skön känsla (detta var alltså på torsdag kväll, vi hade sovit i tält sedan måndags)

dessert


Sova i sängar!!!!!!!!!!!!

På fredag morgon tog vi våran packning och gick iväg till en vinddriva för att börja gräva våra bivacker. Amanda slog alla med mest packning



in action



Dessa två tyckte det var väldigt varmt, tydligen


Grävde ut våra rum på sidorna


Amanda på morgonen efter en skön natt i bivacken

Min och Amandas dubbelsäng

Om vi ville fick vi på morgonen testa att ha sönder våra bivacker, och den chansen lät inte Isac gå till spillo, ni ser ju ovan hur det gick, detta är alltså endast hans ben dinglande från taket på bivacken

Klas grävde och drog

Och tillslut kom han ner

Ett glatt gäng påväg hem halv åtta på morgonen

Haha, jag ser helt översliten ut, och det var jag. Här stod vi på parkeringen efter bivacknatten och skulle bara slänga in vår packning i bilen, byta om och sedan åka hem, var helt överlycklig. Visst såg jag ut som en pilgrim? och den där mössan, ja den tog mig igenom många hårda stunder, tycker ni inte att JAG borde ha vunnit SNYGGAST mössa??? Jag var dock nominerad till kategorin fulast mössa, orättvist.


En snabb sammanfattning av resan; Resan pågick från måndag till lördag. Måndag till Torsdag sov vi i tält, tisdag, onsdag, torsdag gick på en topptur om dagen, torsdag natt till fredag sov vi i en stuga, hela fredagen grävde vi bivack och fredag natt till lördag sov vi i bivackerna.

Första halvan på resan var jättetuff, alltså alla tältnätter, det var dåligt väder och ganska kallt. Andra halvan var hur rolig som helst och den skulle jag kunna köra om hur många gånger som helst!


kommentera mitt inlägg här :)
Postat av: Trine

Ser ut som dere hadde en kjempe fin tur!

2011-03-16 @ 11:35:12

ordet är ditt , kom med din mening :)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0